- Posty: 1
Dzień dobry,
Chciałabym uzyskać odpowiedzi w kwestii ważności wystawionych certyfikatów badania typu oraz tego co następuje po utracie ich ważności.
Czy jeśli wprowadziliśmy do obrotu na rynek wyroby objęte certyfikacją zgodnie z dyrektywą PPE 2016/425 to czy utracie ważności certyfikatu możemy jeszcze te wyroby legalnie sprzedawać (zanim odnowimy certyfikat)?
Załóżmy, że zamawiamy od naszego dostawcy produkty w bardzo dużej ilości z okresem ich daty przydatności 5 lat. Produkty są wyprodukowane zgodnie z obowiązującymi normami zharmonizowanymi.
Następuje koniec ważności certyfikatu, a na stanie mamy jeszcze bardzo dużo tych wyrobów z tej samej partii. Czy możemy je w takiej sytuacji legalnie sprzedawać?
Bardzo dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Prosimy Zaloguj lub Zarejestruj się się, aby dołączyć do rozmowy.
Rozkładając na części pierwsze Pani pytanie - jeżeli już Państwo wprowadzili te produkty do obrotu, to z biegiem czasu (po upłynięciu okresu ważności certyfikatów) dystrybutorzy mogą nadal te produkty sprzedawać. Dzieje się tak dlatego, iż ocenę zgodności producent musi wykonać przed wprowadzeniem do obrotu. Jeżeli na dzień wprowadzenia do obrotu wymagania były spełnione - wszystko jest ok.
Warto zasięgnąć definicji wprowadzenia do obrotu - jest to pierwsze udostępnienie wyrobu na rynku. W praktyce - jeżeli wprowadzona do obrotu partia była bardzo duża - ocenę czy wyroby spełniały wymagania należy przeprowadzić przed wprowadzeniem - a więc przed etapem pierwszego udostępnienia wyrobu na rynku.
Dotyczy to sytuacji, kiedy produkty zostały już wprowadzone do obrotu (np. przekazane dystrybutorowi lub zaimportowane przez importera).
Prosimy Zaloguj lub Zarejestruj się się, aby dołączyć do rozmowy.